-->

عالصبحية| بتتشائم من حاجة معينة ولا مش بتصدق بالكلام ده؟


قط أسود

خصصت الإعلامية فاطمة مصطفى، الفقرة الأولى من برنامجها "عالصبحية"، المذاع على الراديو 9090، اليوم الإثنين، للحديث عن التشاؤم من بعض الأشياء، أو عدم الإيمان به من الأساس.

وجاءت مشاركات المستمعين، كالتالى: "أنا فعلا بتشائم لو اصطبحت بشخص معين على الصبح، أنا الحمد لله عند قناعة دايما إن ربنا شايلى الأحسن علشان كدة عمرى ما تشائمت من حاجة، أنا بتفائل بالحكمة دى إذا لم تستطع إسعاد نفسك فعكر مزاج الآخرين، لو كان فيه غراب أبيض كان هيكون فيه أيام حلوة، أنا غير مقتنع بالكلام ده ومش بتشائم عشان أصلا دى كلها أقدار من ربنا، الأيام اللى إحنا عايشنها دلوقتى كلها تشاؤم مفيهاش تفاؤل، قل لنا يصيبنا إلا ما كتب الله لنا، لا أتشائم من أى حاجة وإنما سايبها على ربنا واللى من نصيبك هايصيبك، قال رسول الله صلى الله عليه وسلم لا فأل ولا طيرة ولكن فى ناس كده ممكن تشفيهم على الصبح تحسى إن اليوم ده مش حيعدى، أنا بتشائم من يوم الثلاثاء بالذات بحس إنه يوم غريب كده".

                   



شكرا لمتابعتكم خبرعن عالصبحية| بتتشائم من حاجة معينة ولا مش بتصدق بالكلام ده؟ في بكبوزة ونحيطكم علما بان محتوي هذا الخبر تم كتابته بواسطة محرري مبتدا ولا يعبر اطلاقا عن وجهة نظر بكبوزة  وانما تم نقله بالكامل كما هو، ويمكنك قراءة الخبر من المصدر الاساسي لهه من الرابط التالي مبتدا مع اطيب التحيات.

إرسال تعليق

أحدث أقدم